Samo za (ne)iskusne

2012-10-30
postavio
Miloš Skokić
marketing / oglasavanje / reklama / 3

Ljudi koji se ne bave marketingom imaju naviku da procenjuju da li je nešto dobar ili loš marketing. Pritom, kada kažu marketing, često misle na onaj mali deo koji čini svakodnevicu svih nas, koji nam izbija oči, uvrće ruku, prekida filmove i serije, iskače iz poštanskog sandučeta. Student prve godine FON-a će vam reći da je to važan, ali samo jedan deo onoga što čini ovu oblast. Konkretno, radi se o oglašavavanju. OK. Zaključili smo da je marketing preširoka tema za blog post (a i za kafanu). Možemo li onda govoriti o tome šta je dobra reklama?

Iz pozicije kompanije, dobra reklama je ona koja proda najveći broj proizvoda iliti ona koja zaradi najviše novca (u dugom roku). Odatle princip da marketing nikako ne sme biti tretiran kao trošak za kompaniju, već kao investicija.

Prosečan kupac, sa druge strane, rekao bi da je dobra reklama ona koja ga u najkraćem mogućem roku informiše o relevantnim karakteristikama proizvoda i olakša mu proces izbora i kupovine. Teorijski, reklama bi trebala da vam olakša život.

Copywriter (zaposleni kreativac u marketinškoj agenciji koji piše tekstove, scenarija za tv reklame, slogane itd.) želi da napiše nešto što će izazvati divljenje šire javnosti, osvojiti neku prestižnu nagradu, biti šerovano i citirano... Nešto što će, u idealnom slučaju, poslužiti i kao sredstvo lične promocije.

Komplikovanije je nego što ste mislili?

Ipak, mislim da bi se svi složili oko toga da je osnovni zadatak oglašavanja da informiše tržište (tačnije, određeni tržišni segment) o karakteristikama proizvoda/usluge/kompanije. Ključna reč: informacija. Zvuči lako. Ipak, ako se uzme u obzir broj takmičara na tržištu, broj bilborda na ulicama, nenormalno veliki broj nasmejanih lica koja vam iskaču iz frižidera sa obećanjem boljeg života (ili barem boljeg detrdženta) - ulog se povećava. Da stvar bude gora, opseg pažnje potrošača konstantno se smanjuje.

Svi žele parče našeg mozga. Potreban je pravi skill da bi nam neko zaista privukao pažnju danas. Možda bismo se mogli složiti da je to dobar marketing? Ako mene pitate, dobar marketing su žvake koje nepogrešivo stoje pored svake kase u supermarketima. Stvarno, ko se toga prvi setio?

Vaši komentari3
Arsa
2013-01-09 00:18:07

prosto - jednostavno http://www.youtube.com/watch?v=Bf9WvEAXsls

Milence
2013-02-01 00:52:04

lepo ti ovo pises miso.. ovo je kul reklama, ne znam dal je dobra.. pozz, praticu vas http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw

Ana
2013-02-01 13:21:24

misooooo,lepo zboris i lep si na slici :p :*

Ostavi komentar

Komentari se objavlju tek nakon što ih administrator odobri, tako da ako želite da vaš komentar ugleda svetlost dana - budite fini!
Ime *
E-mail * / ne prikazuje se javno
Sajt / opciono

Ako želite da se pored vašeg komentara pojavi sličica prijavi se na Gravatar!

Poruka *


Blog pišu

Nikola Vukašinović
dizajner i osnivač Strange star-a
SAZNAJ VIŠE
Poslednje sa