Limun sa iskustvom

2013-02-01
postavio
Miloš Skokić
reklama / brand image / 0

Nedavno sam, listajući jednu matoru knjigu o oglašavanju, naleteo na oglas za Šveps koji mi je privukao pažnju. Oglas prikazuje Commandera Whiteheada, zaštitno lice brenda. On zainteresovano posmatra flašu gaziranog napitka (okrenutu naopako) i to je manje bitno. Tekst ispod fotografije me podstakao na razmišljenje.

„You can see the lemon in Schweppes Bitter Lemon. That’s because Schweppes uses whole, fresh lemons. Juice, pulp, peel, everything. “

O čemu se ovde radi? U prošlom postu sam pomenuo informativnu funkciju oglašavanja. Dakle, ovde dobijamo informacije o proizvodu, konkretno Švepsu. Saznajemo da u flaši možemo videti komadiće limuna, što dokazuje da se u proizvodnji koristi pravo voće (kora, pulpa,sok, sve). I to je dobro. I to je jasno.

Sada pokušajte da se setite nekog bilborda ili TV reklame za isti sok koji ste videli u skorije vreme.

U čemu je razlika između ovoga i prosedog čikice sa početka teksta? Za početak, ne pominje se limun, kora, a ni pulpa. Kada malo bolje pogledamo, ne pominje se ništa što je u vezi sa samim proizvodom. Sa druge strane, govori se o nama. Može se reći da Šveps ovde ne oglašava svoj proizvod već samog konzumenta – čoveka koji ga pije. On je šarmantan, ima jedinstven ukus i stil. I iskusan je, naravno…

O čemu se ovde radi? Kojom to objektivnom karakteristikom Šveps zaslužuje da bude sok za iskusne? Zašto ne Coca Cola? Ili Nectar od pomorandže? Kako je došlo do toga da brendovima dodeljujemo ljudske karakteristike. Danas su zabava, sreća, radost i iskustvo u nadležnosti zašećerenih gaziranih sokova(Fanta, Coca Cola, Schweppes). Ne zaboravimo Sprite – isključivo za one koji slede svoje instinkte, naravno.

Čini se da su oglašivači u jednom momentu potpuno prestali da pričaju o proizvodu. Oni pričaju o nama. Zato što su naučili da nas boli uvo da li gazirani sok ima limuna u sebi ili ne. Previše je sokova na svetu, svi su lepi i ukusni i puni limuna i vitamina i svega. Mi smo nama bitni. I kada kupujemo sok, volimo da dobijemo nešto više – novog nas. Iskusnijeg, pametnijeg, zabavnijeg, društveno odgovornijeg nas…  A ne samo sok.

Vaši komentari0

Ostavi komentar

Komentari se objavlju tek nakon što ih administrator odobri, tako da ako želite da vaš komentar ugleda svetlost dana - budite fini!
Ime *
E-mail * / ne prikazuje se javno
Sajt / opciono

Ako želite da se pored vašeg komentara pojavi sličica prijavi se na Gravatar!

Poruka *


Blog pišu

Nikola Vukašinović
dizajner i osnivač Strange star-a
SAZNAJ VIŠE
Poslednje sa