usluge » često postavljana pitanja

često postavljana pitanja

Pogledajte pitanja koja nam klijenti često upućuju - možda i vi imate neku sličnu dilemu

Koliko košta jedan sajt?
Ne postoji fiksna cena izrade sajta ili logotipa, jer je svaki posao, kao i svaki klijent - različit.
Da biste stekli jasniju sliku, pokušajte samo sebi da odgovorite na pitanje: Koliko košta auto?
Tako je. Može da košta 500, a može i 5.000 eura. A može i 50.000. Sve zavisi šta želite? Samo da se prevezete s mesta na mesto (pa dokle stignete), ili želite da to bude sigurno, brzo i udobno. Ili još u velikom stilu?
Neki poslovi zahtevaju temeljniji rad ili kraće rokove. Nekim klijentima se dopadaju isključivo njihove sopstvene ideje (i to najčešće izgleda kao vožnja s podignutom ručnom), dok sa drugima saradnja ide glatko i jednostavno.

Kako god bilo, ozbiljan logo se ne može napraviti za 50 ili 100 eura, kao ni sajt za 200.
Možete li da nam uradite dizajn, pa ako nam se svidi – platićemo?
Da li bi otišli u restoran i rekli konobaru: «Donesite nam nešto za jelo, mi ćemo ručati, a onda ako budemo zadovoljni – platićemo?»
Pretpostavljam da ne!
Nijedna firma iz bilo koje branše, neće uložiti svoje osnovne resurse (finansijske ili vremenske) da bi MOŽDA dobila posao, pa tako ni mi.
U ovakvim situacijama - klijentu predložimo da pogleda naše prethodne uspešno realizovane poslove, oceni da li mu se dopada naš način rada, pročita par tekstova o našim stavovima i zatim posluša svoju intuiciju :)
Hteli bi da organizujemo konkurs za dizajn logotipa naše firme – da li bi učestvovali?
Pogledaj odgovor iznad.
To ne znači da ne bi uzeli učešće u pozivnom konkursu, gde je svakom učesniku zagarantovan određeni honorar.
Imam odličnu ideju za svoj logo, samo mi treba neko da mi to iscrta – možete li vi?
Ukoliko već imate odličnu ideju, završili ste više od pola posla i praktično vam samo treba neko tehničko lice (neko ko poznaje rad na računaru) da vašu odličnu zamisao sprovede u delo. A to nismo mi – mi se bavimo dizajnom.
U ovakvim situacijama, preporučujemo da se obratite nekom studentu dizajna ili nekome ko se bavi pripremom za štampu pri nekoj štampariji.
Potreban mi je sajt, za ovaj sad petak – možete li do tada da ga završite?
Uglavnom smo (kao i većina kolega) zauzeti već ugovorenim poslovima. I retko se dešava da možemo odmah početi sa radom. Drugi, čest problem, jeste da naručioci nisu svesni koliko je zaista potrebno vremena da bi se neki posao realizovao, pa tako očekuju da logo bude gotov za dva dana, ili sajt za sedam.
Da se razumemo – ništa nije nemoguće, samo, pod veoma posebnim uslovima! Ako biste da popričamo na tu temu, kontaktirajte nas.
Zašto «to i to» košta toliko, kad ste to smislili za samo 15 minuta?
U kreativnim poslovima, kao što je naš, neretko se dešava, da je ideja ključni nosilac posla i nekad dođe u sekundi. Iza tih nekoliko sekundi, ili minuta ili čega god, stoje godine napornog rada, velikog iskustva i obrazovanja iz ove oblasti. To se naravno, ne dešava uvek, tako da je nekad potrebno i dosta više vremena i istraživanja za istu stvar. Dakle, naša stručnost su prvenstveno naša znanja i razmišljanja, a potom i naše veštine (realizacije tih ideja).
Nemam definisan budžet, jer nemam predstavu koliko košta dizajn?
Uvek nas možete kontaktirati, a mi ćemo vam dati raspon cena u okviru koga je moguće kvalitetno uraditi određeni posao. Pri tom, ako se vodite zdravom logikom, stvari će vam biti još jasnije - pa nećete očekivati da ćete za cenu jednog Yuga - dobiti Mercedesa.
Kako da izaberem najboljeg dizajnera?
Ne postoje najbolji i najlošiji dizajneri. Postoje oni koji svojim znanjima, pa tako i honorarima, više ili manje odgovaraju vašim potrebama. Odabir možete započeti na nekoliko različitih nivoa:
• marketinške agencije
• dizajn studiji
• frilenseri (freelance)
• pripremači za štampu - pri štamparijama
• studenti dizajna


Ukoliko vam je potreban dizajner samo za određeni posao (npr. neko ko bi vam osmislio logo), onda možete razmisliti i o varijanti postavljanja konkursa za tu namenu. To bi naravno trebalo da bude neko mesto, gde će ga videti veliki broj ljudi koji se bave dizajnom. Možete početi sa Dizajn zonom. Ukoliko nagradni fond koji ste planirali i nije spektakularan, ne očekujte neki vrhunski kvalitet pristiglih radova, ali će ih svakako biti u izobilju, pa ćete moći da birate do mile volje.

Ako baš nemate nikakvog iskustva sa ovim stvarima, a potreban vam je neko za dugoročnu saradnju, onda pitajte prijatelje ili poslovne partnere da vam preporuče nekoga. Da bi procenili da li vam dizajner odgovara ili ne, za početak pogledajte njegov portfolio (odabrane radove) ili sajt. Zatim, možete pitati za reference, da li je osvajao neke nagrade i sl. A onda, naravno – porazgovarajte i o orijentacionim cenama pojedinih usluga, vremenskim okvirima itd.
Naleteo sam na poduži spisak marketinških i PR agencija i dizajn studija, možda vam se tu neko ime učini poznato. Ovde se, naravno, ne nalaze svi - i nisu svi podjednako kvalitetni, ali i ovo može biti dobar početak.

Za vas kao klijenta, mnogo je jednostavnije završiti čitav posao na jednom mestu, pa ćete možda, angažovati marketinšku agenciju. Oni vam mogu pored dizajna, osmiliti slogane, organizovati štampu, obezbediti zakup medija ili PR. I uvek će vam se neko javiti na telefon! Međutim, lako se može desiti da su cene njihovih usluga daleko veće, nego kod freelance dizajnera. Ili, ako ste isuviše «mali» za njih, mogu vas staviti na listu čekanja, a vama se npr. baš žuri.

Ako želite da se pobliže informišete o ovoj temi, posetite blog.